Сайт села беловодского

Регистрация | Забыли пароль?
Полезные статьи по строительству и ремонту на сайте bv-ryazan.ru о том как постороить дом своими руками,
источник: montazhnik02.ru. Всё самое интересное для родителей вы найдёте на сайтах moskovskie-roditeli.ru и www.kurskie-roditeli.ru
26 мар 2021

Токтом № 119

Токтом № 119

26.05.2020-ж. Беловодское а.

«Беловодский айыл аймагынын 2020-2024-жж.
Стратегиялык планын бекитүү жөнүндө»


Беловодский айылдык кенеңешинин Стратегиялык планынын проектин угуп жана талкуулап, Беловодский айылдык кеңеши,-

ТОКТОМ КЫЛДЫ:

1.Беловодский айылдык аймагынын 2020-2024-жж. Стратегиялык планы бекитилсин.

2. Жооптуу катчы бул токтомду Кыргыз Республикасынын юстициясынын Чүй-Бишкек башкармалыгына каттоо үчүн аларды Кыргыз Республикасынын ченемдик укуктук актыларынын Мамлекеттик актыларына киргизүү үчүн жөнөтсүн.

3. Бул токтомдун аткарылышын көзөмөлдөө Беловодский айыл өкмөтүнүн башчысынын орун басары К.Б. Садыгалиевге жүктөлсүн.




Беловодский
айылдык кеңешинин төрагасы Конушбаев Т.А.






Беловодск айыл кеңешинин XXVI чакрымынын сессиясын
№119 от 26.05.2020-ж. токтому менен
бекитилди












Беловодский айыл аймагынын 2020-2024 жж.
СТРАТЕГИЯЛЫК ОНҮГҮҮ ПЛАНЫ





















Айыл өкмөтүнүн башчысынын жана айылдык кеңешинин төрагасынын
биргелешкен билдирүүсү

Урматтуу Беловодский айыл аймагынын тургундары

Көрсөтүлгөн стратегия-бул биздин жарандардын өнүгүүгө болгон каалоосун жана жашоонун эң приоритеттүү жана кечиктирилгис тармактарында натыйжага жетүү жолдорун чагылдырган документ.

Беловодский айыл аймагы маданий жана тарыхый салттарга бай жамаат жашаган аймак. Стратегияда жергиликтүү жамаат татыктуу жашоо шарттарын камсыз кылууга, айылдарыбыздын туруктуу өнүгүүсүнө болгон каалосун көрсөтөт.

Жергиликтүү жамааттын өнүгүшү үчүн бардык шарттар түзүлгөн. Беловодский айыл аймагы инвестициялык жагымдуулугу жогору, өнүккөн айыл чарбасы, өнөр жай борборунун бай салты бар. Социалдык-экономикалык өнүгүү программалары калктын муктаждыктарын эске алуу менен түзүлөт.

Стратегия ийгиликтүү ишке ашыруу үчүн бардык өбөлгөлөр бар, ошондо бул документ жамааттардын муктаждыктарын жана талаптарын канааттандыруунун натыйжалуу механизми болот.

Стратегияны даярдоого жардам берген Беловодский айыл аймагынын бардык тургундарына, айыл өкмөттөрүнүн адистерине, айылдык кеңештин депутаттарына, эксперттерге терең ыраазычылыгыбызды билдиребиз. Биз жамааттын муктаждыктарын жакшыраак билип, көптөгөн көйгөйлөрдү чечүүнүн жолдорун көрө баштадык.

Урматтоо менен,

Беловодский айылдык кеңешинин төрагасы
Конушбаев Т.А.

Беловодский айыл өкмөтүнүн башчысы Ешалиев К.Ж.














КИРИШҮҮ ЖАНА СТРАТЕГИЯНЫН КЫСКАЧА СҮРӨТТӨЛҮШҮ

Беловодский айыл аймагын өнүктүрүүнүн стратегиялык планы биздин айылдардын жана жергиликтүү жамааттардын 2020-2024- жылдыар аралыгындагы өнүгүүсүн мүнөздөгөн документ. Анда келечектеги айыл аймагынын имиджи, коомдун турмушунун бардык тармактарында –руханий-саясий, социалдык жана экономикалык өнүгүү максаттарына жетүүнүн негизги принциптери жана жолдору иштелип чыкккан. Документти иштеп чыгууга айылдык кеңештин депутаттары, активтсттер жергиликтүү лидерлер активдүү катышты. Стратегиянын долбоору жергиликтүү жамааттын арасында кеңири талкууланды.

Жаңыланган стратегияны иштеп чыгууга негиз болду:
а) Мурунку жергиликтүү экономикалык өнүгүү стратегиясын ишке ашыруу мезгилин аяктоо
б) Коомду өнүктүрүүдөгү артыкчылыктуу багыттарды өзгөртүү
в) Пландарга социалдык багыт берүү зарылдыгы
Өнүгүү стратегиясынын долбоорун иштеп чыгуу үчүн Беловодский айылдык кеңешинин 2020 жылдын 26. 05. №119 Токтому менен жумушчу топ түзүлдү:

№ Ф.А.А.А. Кызматы
1. Джуматаев О.Б. Сыдыкова а. ОМ директору
2. Айдралиева К.А. КЭБ башчысы
3. Ешалиев К.Ж. Беловодский айыл өкмөтүнүн башчысы
4. Конушбаев Т.А. Айылдык кеңешинин төрагасы
5. Садыгалиев К.Б. Айыл өкмөтүнүн башчысынын орун басары
6. Федорова О.Н. Беловодское а.тургуну
7. Акжолтоев А.У. Айылдык кеңешинин депутаты
8. Алдосов Р. Суу каналынын директору
9. Султаналиев Б.А. “Таза-Айыл” МИ директору
10. Суеркулов О. Кош – Дөбө а. тургуну
11. Урманбетов А. Айылдык кеңешинин де
12. Иманбаев М. Айылдык кеңешинин де
13. Султаналиев Н.А. ТЖЧ жана ӨК боюнча жетектөөчү адиси
14. Килязова В.В. Социалдык суроолор боюнча жетектөөчү адиси
15. Осумкулов Ж. Кош – Дөбө а. айыл башчысы











Беловодский айыл аймагын өнүктүрүү стратегиясын түзүү методологиясы төмөнкү негизги этаптарды камтыйт

1. Учурдагы кырдаалды талдоо. SWOT анализин өткөрүү
2. Беловодский айыл аймагынын жаңылган аянды калыптандыруу
3. Жамааттык ишмердүүлүктүн стратегиялык өнүгүү планына киргизүүнү талап кылган артыкчылыктуу багыттарды аныктоо.
4. Коомчулуктун жашоосундагы негизги маселелердин баяндалышы
5. Максаттарды жана милдеттерди түзүү жана аларды чечүү

Өнүгүү стратегиясын иштеп чыгууда төмөнкү принциптер колдонулган:

- Жергиликтүү жамааттын артыкчылыктуу көйгөйлөрүн чечүү
- Максатка реалдуу жетүү
- Кыскача жөнөкөй түшүнүктүү мазмун

Төмөнкү документтер стратегиянын тиркемеси болуп саналат:

А) Беловодский айыл аймагынын өнүгүү стратегиясын ишке ашыруу боюнча иш-чаралар планы
Б) Беловодский айыл аймагынын стратегиялык өнүгүү планын мониторингдөө жана баалоо планы. Тиркемелер стратегиялык өнүгүү планынын курамдык бөлүгү болуп саналат жана Беловодский айылдык кеңеши тарабынан бекитилет.

1. Беловодский айыл аймагынын жергиликтүү экономикалык өнүгүү стратегиясынын
2013-2017 ж.ж. аткарылышын талдоо
Жергиликтүү экономикалык өнүгүү стратегиясынын негизин айыл аймактын аймагында ишкердүүлүктү жана бизнести өнүктүрүү үчүн шарттарды түзүүгө багытталган 15 долбоор түзгөн. 8 негизги долбоор толугу менен бүткөрүлдү, бул жерди берүүнүн ачык-айкын эрежелеринин шарттарын бир кыйла жакшыртты, белгилүү бир баскычта чакан бизнес үчүн жеңилдетилген насыя алуу мүмкүнчүлүгүн түздү жана айылдын санитардык абалын жакшыртууга салым кошту. “Таза айыл” долбоору Кыргызстандагы эң мыкты инновациялык долбоорлордун бири деп табылып ЮСАИД программасынын жергиликтүү экономикалык өнүгүү программасынын сыйлыгына ээ болду. Тышкы социалдык инвестицияларды тартуу, алгылыктуу эмгек шарттарын түзүү маселелери боюнча айыл өкмөтүнүн адистеринин потенциалын күчөтүү, өткөн мезгилде экономикалык жана социалдык чөйрөлөргө кошумча 42,5 млн. сом инвестицияларды тартууга мүмкүндүк берди. Жеке кредиттик мекемелердин жигердүү иш-аракетине, маалыматтык байланыштын өнүгүшүнө жана башка себептерге байланштуу актуалдуулугун жоготкондуктан бир катар долбоорлор ишке ашырылган эмес. Бүтпөгөн долбоорлор 2013-2017-жылдыарга карата стратегиялык өнүгүү планында эске алынат, мисалы ичүүчү жана сугат суу менен камсыз кылуу долбоору. Жалпысынан, жергиликтүү экономикалык өнүгүүнүн мурдагы стратегиясы биздин жамаат үчүн жаңы чакырык жана тажрыйба болду, ал муниципалитеттин өнүгүшүнө маанилүү таасирин тийгизди.

2. Учурдагы кырдаалды талдоо. SWOT анализди талдоо.

Беловодский айл аймагында түзүлгөн кырдаалга талдоо калктын ар кандай чөйрөлөрүнүн: ишкерлердин, фермерлердин, бюджеттик кызматкерлердин, адистердин пикирлерин эске алуу менен жүргүзүлүп, Беловодский айыл аймагында түзүлгөн кырдаалга талдоо айыл өкмөтүнүн, айылдык кеңештин депутаттарынын ж.б.
SWOT талдоо критерийлерине негизделген, күчтүү, алсыз жактары, мүмкүнчүлүктөрү, тобокелдиктери.

Күчтүү жактары
- Борборго жакындыгы Бишкек ш.
- квалификациялуу кадрлардын болушу
- ири аймак
- көп улуттуу калк
- келечектүү экономикалык потенциалы
- базалык социалдык инфраструктуранын болушу
- сапаттуу тейлөө
- өнүккөн соода аймагы
- айыл чарба өнөр жай тармактары өнүккөн
- инвестицияларды тартуу боюнча эл аралык донордук уюмдар менен иштөө тажрыйбасы
Алсыз жактары
- коммуналдык инфраструктура жарандарыдын муктаждыктарын толугу менен канааттандырбайт
- билим берүү жана саламаттык сактоо мекемелеринин материалдык техникалык базасы
- көзөмөлсүз миграция
- эс алуу жайларынын жетишсиздиги
Мүмкүнчүлүктөр:
- жергиликтүү бюджеттин жогорку потенциалы
- айыл өкмөттөрүнүн ишине мониторинг жүргүзүү жана баалоо
- айыл өкмөтү менен бизнестин биргелешкен иши
- жаштарды тартуу
- өнүмдөрдүн потенциалдуу базарлары
- жергиликтүү табигый ресурстардын болушу айылдардын бардык көйгөйлөрүн толук чечүүгө мүмкүндүк бербейт

Тобокелдиктер:
- инвестордун кетиши
- жаш кадрлардын миграциясы
- тарыхый жана маданий салттарды жоготуу
- калктын билимдүүлүгүнүн деңгээлинин төмөндөшү
- калктын маргиналдык маанайы










3. БЕЛОВОДСКИЙ АЙЫЛДЫК КЕҢЕШИНИН АЙЫЛДАРЫ ЖӨНҮНДӨ КЫСКАЧА
СТАТИСТИКАЛЫК МААЛЫМАТТАР

Беловодский айылдык кеңеш өзүнө эки айылды камтыйт: Беловодское а. жана Кош-Дөбө а. Беловодское айылы 1867 жылы түзүлгөн, Кыргыз Республикасынын, Чүй облусунун борборунда, Бишкек ш. батыш жагында 41км. аралыкта Ош-Бишкек жолунда жайгашкан. Кош-Дөбө айылы Беловодское а. түндүк тарабында 3 км аралыкта жайгашкан.

Калкы көп улуттуу: кыргыздар, орустар, өзбектер, украиндер, немистер, дунгандар, тажиктер ж.б. калктын негизги бөлүгү айыл чарба менен алектенет. Айыл чарба аянттары -12940 га. түзөт, анын ичинен -4322 га- айдоо жерлер, 3330 га- сугат айдоо жерлер, 1002-кайрак жерлер, АЧЖМФ жерлери-1068 га, жайыттар-8216 га, анын ичинен 4202 га –алыскы жайыттар, 2347 га- интенсивдүү, 1737га- айылдагы жайыттар. Айылдагы жайыттар “Жайыт комитетине” өткөрүлүп берилген.
Беловодский айыл өкмөтүнүн аймагында 605 дыйкан чарба, 3 айыл чарба кооперативи, 426 кичи жана орто бизнес обьекттери, 4- өнөр жай ишканалар бар.
1 бөлүк. Социалдык-демографиялык маалыматтар

ЖӨБО башчысынын ФА.А.А. Айылдык аймактын курамына кирген айылдардын аталыштары
Башчы Ешалиев Кубанычбек Жолдошбекович 1. Беловодское а.
2. Кош-Дөбө а.

1.2. Калктын саны жана короолордун саны жөнүндө маалымат ( адам. саны):
2017 ж. 2018 ж. 2019 ж. 2020 ж.
1 Калктын саны 23567 23783 23969 24352
Айылдагы короолордун саны 6906 6941 6941 6941

2017 ж. 2018 ж. 2019 ж. 2020 ж.
Жынысы :
1 Эркек 10850 10934 11028 11213
2 Аял 12717 12849 12941 13139
Жашы
3 0-15 жаш 5016 4722 4457 4160
4 16-17 жаш 783 793 734 868
5 16-62 жаш 15455 15737 15960 16285
6 63 жаштан жогору 3096 3324 3552 3907
7 Жалгыз бой жана улгайган жарандар 90 90 90 90
8 Толук эмес үй-бүлөлөр (атасы же энеси жок) 720 725 730 760

1.3. Улуттук курамы ( адам. саны):
2017 ж. 2018 ж. 2019 ж. 2020 ж.
1 Кыргыздар 15357 16471 16641 17461
2 Өзбектер 510 510 510 515
3 Орустар 4726 4723 4720 4225
4 Украиндер 613 617 618 619
5 Уйгурлар 348 351 352 355
6 Татарлар 89 89 89 94
7 Казактар 147 147 148 153
8 Немистер 89 89 89 90
9 Дунгандар 192 192 195 205
10 Башкалар 1496 594 607 635


1.4. Кедейликтин деңгээли (үй-бүлөлөрдүн саны):
Үй-бүлөгө киши башына орточо киреше
( бир айда)
Үй-бүлөлөрдүн саны
2017 ж. 2018 ж. 2019 ж. 2020 ж.
1 900 сомго чейин 107 80 42 31
2 1421 сомго чейин 134 124 125 87
3 2596 сомго чейин 323 315 145 88
Бардыгы соц. паспорт ачылган 564 519 312 206

1.5. Турак жай менен камсыздалган (үй-бүлөлөрдүн саны):
Үй-бүлөлөрдүн саны: 2017 ж. 2018 ж. 2019 ж. 2020 ж.
1 Өз үйү/квартирасы бар 6500 6500 6500 6500
2 Өз үйү/квартирасы бар 484 489 489 489
Анын ичинен:
3 Жакшыланган үй/квартира 1404 1409 1409 1409
4 Жарым-жартылай жакшыланган үй/квартира 2235 2235 2235 2235
5 Жайсыз үй/квартира 1904 1904 1904 1904
Анын ичинен:
6 Убактылуу үй/ кичинекей үй 902 902 902 902
7 Үйдү/квартираны/жатакананы ижарага алышат 300 300 300 300
8 Туугандары менен жашайт 161 161 161 161

2. Бөлүк. Экономикалык түзүлүшү.
2.1. Эмгек ресурстары ( адам.саны ):
2017 ж. 2018 ж. 2019 ж. 2020 ж.
1 Эмгекке жөндөмдүү 12728 12828 12828 12928
2 Эмгекке жараксыз 9656 9756 9756 9856
Анын ичинен:
3 Пенсионерлер 3240 3340 3340 3907
4 16 жашка чейинки балдар 4922 4722 4722 5028
5 Майыптар 923 939 939 924
6 Жумушсуздардын саны 370 370 370 -
7 Иш менен камсыз кылуу кызматында катталган -
8 Иш менен камсыз кылуу кызматында катталган эмес 237 237 237 -

2.2. Количество созданных рабочих мест:
2017 ж. 2018 ж. 2019 ж. 2020 ж.
1 Ишкерлердин эсебинен 70 80 85 90
2 Кичи жана орто бизнестин өнүгүүсүнүн эсебинен жана дыйкан жана фермердик чарбалардын эсебинен 1489 1589 1689 1789
3 Иш менен камсыз кылуу кызматы фондунун эсебинен
4 Ишканалардын эсебинен 50 50 50 55
5 Айылдык инвестициялык долбоор аркылуу - - - -
6 Башка эл аралык долбоорлор аркылуу -
- - -
7 Башкалар (убактылуу, сезондук жумуш орундар) 500 600 650 650

2.3. Жер участоктору бар үй-бүлөлөрдүн саны (үй-бүлөлөрдүн санЫ):
2017 ж. 2018 ж. 2019 ж. 2020 ж.
1 Жери (жер үлүшү) бар үй-бүлөлөрдүн саны 575 575 575 595

2 Айылдын бир жашоочусуна канча сугат жер катталган: ( га) 0,54 0,54 0,54 0.54
2.4. Беловодский айыл өкмөтүнүн жерлери категориялар боюнча (жер балансы):
Бардыгы жерлер 18014
Анын ичинен бардык айыл чарба аянттары 12940 га
Анын ичинен АЧЖМФ 1068 га
Айдоо жерлер 970 ( 842 га – сугат жерлер, 128 га - кайрак жерлер, 15 га – көп жылдык көчөттөр, 83 га -чабындылар )
Бардык айдоо жерлер 4332 га
Сугат жерлер 3330 га
Кайрак жерлер 1002 га
Көп жылдык көчөттөр 40 га ( в т.ч.15 га АЧЖМФ )
Чабындылар 352 га ( в т.ч. 83 га АЧЖМФ )
Жайыттар 8216 га
Үй участоктору 602 га( 431 га бакчалар жана башка айыл чарба жерлери)
Башка жерлери 70 га
Жыгач-бадалдуу 166 га
Саздар 12 га
Суунун астында 175 га
Курчоо жана жолдор астында 193 га
Көчөлөр жана янттардын астында 265 га
Коомдук имараттар 47 га
Бузулган жерлер 29 га
Башка коркунуч алдында турган жерлер 3890 га

2.5. Жашоочулардын кирешеси:
2017 ж. 2018 ж. 2019 ж. 2020 ж.
1 Мал чарбасы 33% 35% 31% 33%
2 Дыйканчылык 42% 40% 36% 42%
3 Кызмат чөйрөсү (соода ж.б.) 23% 25% 33% 23%

2.6. Унаа, айыл чарба техникалары жана ат айдаган унаалар менен иштеген үй-бүлөлөрдүн саны:
Унаасы бар үй-бүлөлөрдүн саны: 2017 ж. 2018 ж. 2019 ж. 2020 ж.
1 Жеңил унаа 3605 3605 3605 3705
2 Жүк ташуучу унаа 275 275 275 280
3 Мотоцикл 25 25 25 30
4 Айыл чарба техникасы 165 165 165 170
5 Ат ташуучу унаа 35 35 35 30
Бардыгы 4105 4105 4105 4215

2.7. Жаныбарлардын төмөнкү түрлөрү бар үй-бүлөлөрдүн саны:
Үй-бүлөлөрдөгү жаныбарлардын саны 2017 ж. 2018 ж. 2019 ж. 2020 ж.
1 БМ, анын ичинен уйлар 5250 5211 5095 5382
2 Аттар 863 867 876 876
3 Койлор 9068 12255 11875 12063
4 Эчкилер 574 621 664 714
5 Үй канаттуулар 73372 75677 73677 73744
6 Коендор 1762 1273 1293 1268
7 Чочколор 4004 4010 3801 3911
8 Башкалар (топоздор) - 205 260 -
9 Малы жок




2.8. Айылдагы чарбалык обьектилер:
Обьекттин аталышы
2017 ж. 2018 ж. 2019 ж. 2020 ж.
Жалпы саны .(даана) Иштеген (даана) Жалпы саны (даана) Иштеген (даана) Жалпы саны (даана) Иштеген (даана) Жалпы саны (даана) Иштеген (даана)
1 Тегирмендер 3 3 3 3
2 Темирчинин узануучу үйү - - - -
3 Дан токтор 2 2 - -
4 Үрөөн токтор - -
5 Механикалык цехтер 7 7 - -
6 Чарбалык гараждар 12 12 - -
7 Тоют цехи 2 2 2 2
8 Май куюучу жайлар 6 6 6 6
9 Ветеринардык клиника 1 1 1 1
10 Ветеринардык дарыканалар 6 6 6 8
11 Базарлар 3 3 3 3
12 Дүкөндөр 103 103 119 129
13 Кафелер 22 22 24 27
14 Чач тарачтар 12 12 16 17
15 Мончолор-сауналар 8 8 9 9
16 Тигүүчү цехтер жана бут кийим оңдоо 16 16 16 16
17 Сүрөт салондор 5 5 4 4
18 Уктуруу студиясы 4 4 3
19 Оюн салону 7 7 7 7
20 Наабайканалар,тегирмендер, кондитердик цехтер 11 11 11 11
21 дарыканалар 15 15 18 20
22 Стоматологиялык кабинет 7 7 6 6
23 Гүл павильондору 3 3 3 3
24 Жүргүнчүлөрдү ташуу кызматтары 7 7 - -
25 Коммерциялык павильондор жана киосктор 61 61 61 71
26 Телефония - - -
27 Вулканизация 14 14 14 16
Бардыгы : 337 337 329 362
Коллективдик чарбалар (КЧ) - 3
Дыйкан жана фермердик чарбалар - 605
Акционердик коомдор - 6, МПО - 1;
Бардыгы: - 977
3. Бөлүк Социалдык инфраструктура.
3.1. Билим берүү мекемелер:
Билим берүү мекемесинин түрү Мектеп мекемеси жана курулган жылы
Кандай оңдоо иштери керек
Иштебейт Иштейт
2020 ж. Курулган жылы Учурдагы Капита-лдык
1 Мамлекеттик толук орто мектеби (1-11 класстар) 5
БОМ №2 + 1938 +
БОМ №3 + 1966 +
ПОМ + 1931 +
Сыйданова а. ОМ + 1960 +
Сыдыкова а. ОМ + 1956 +
Мугалмидердин саны
Окуучулардын саны
Класстардын саны 196
4472
170
Кыргыз – Орус лицейи №28 700 орун +
Беловодский көмөкчү мектеби 50 орун 1980 +
Искусство мектеби 1975
120 орун 1951 +

3.2.Мектепке чейинки мекемелер:
Мектепке чейинки мекеменин түрү Мектеп мекемеси жана курулган жылы

Кандай оңдоо иштери керек
Иштебейт Иштейт
2020 ж. Курулган жылы Учурдагы Капиталдык
Бала бакчалар 4
« Бакыт» б/б + 1988 +
«Колокольчик» б/б + 1930 +
«Светлячок» б/б + 1930 +
«Ласточка» б/б + 1960 +
Тарбиячылардын саны
Балдардын саны
Топтордун саны 21

623
18

3.3. Медициналык мекемелер:
Медициналык мекеменин түрү Медициналык мекеме жана курулган жылы Кандай оңдоо иштери керек
Иштебейт Иштейт
2020 ж. Курулган жылы Учурдагы Капиталдык
1 ФАП Фельдшердик-акушердик пункт 1 1950 +
2 Аймактык оорукана 1 1899 +
3 ҮДБ 1 1970 +
4 Дарыканалар 25
5 Стоматологиялык кабинеттер 10 +
6 Балдар психоневрологиялык диспансери 1 1972 +
7 Мед. Персоналдын саны



3.4. Маданий жана көңүл ачуу жайлар жана башка обьектилер:
Маданий жана көңүл ачуу жайлардын түрү Маданий жана көңүл ачуу жайлар жана курулган жылы
Кандай оңдоо иштери керек
Иштебейт Иштейт
2020 ж. Курулган жылы Учурдагы Капиталдык
1 Райондук маданий үйү - 1934 Авариялык
2 «Жаштар үйү клубу» 1 1957 +
3 Китепкана 2 1934 +

4. Бөлүк. Физикалык инфраструктура.
4.1. Көпүрөлөр :
Көпүрөлөрдүн түрлөрү Көпүрөлөрдүн саны жана курулган жылы
Кандай оңдоо иштери керек
Иштебейт Иштейт Курулган жылы Учурдагы Капиталдык
1 Мост 1 + 1950 +
2 Мост 2 + 1950 +
3 Мост 3 + 1940 +
4 Мост 4 + 1950 +
5 Мост 5 + 1940 +


4.2. Жолдор:

Асфальтталган жолдор 53 км
Топурак же шагыл жолдор 27 км

4.3. Айылдык кеңештеги жолдордун сапаты:
Жакшы 19,5 км
Орто 60,5 км

5. Бөлүк. Суу ресурстары.
5.1. Ичүүчү сууну жашоочулар негизи сүү түтүктөрүнөн алышат.
5.1.2. Ичүүчү таза суу айылдын жашоочуларнын 90% жеткиликтүү .

Суу түтүк тармактары жана курулган жылы Кандай оңдоо иштери керек
бардыгы бар Курулган жылы учурдагы капиталдык
1. Суу түтүк тармагы 105 км 1961 +
2. Эскилиги канча пайызды түзөт Эскилиги 90 % пайызды түзөт

5.2. Сугат суу:

Бардыгы /км/ Анын ичинен /км/
Иштеген. Иштебеген Кандай оңдоо иштери керек
1 Сугат тармагы 49,0 учурдагы капиталдык
Анын ичинен:
Чарба арал
Ички чарбалык
Анын ичинен лотоктор
Топурак багытындагы
капталгандар -

29,5 +
5 +
19,2
5 +
+
2 Коллектордук-дренаждык тармак 63,8 +
Анын ичинен:
Ачык
Жабык 15,4 +
48,4 2 км






6 Бөлүк. Электр кубаты.
6.1. Электр кубаты , газ, көмүр , отун менен камсыздоо
үй-бүлөлөрдүн

2017 ж. 2018 ж. 2019 ж. 2020 ж.
1. Электр кубаттуулугу менен /жарыктын жоктугу/ 4 4 4 4
2 Отун менен 2300 2300 2300 2300
3 Көмүр менен 1500 1500 1500 1500

7 Бөлүк. ӨЭУ, коомдук уюмдар.
2017 ж. 2018 ж. 2019 ж. 2020 ж.
1 Катталган ӨЭУ саны 8 8 8 8
2 а/кеңеште катталган коомдук уюмдардын (жамааттар, коомчулуктар, демилгелер, топтор) саны

15

15

15

15

8. Бөлүк. Айылдагы донордук уюмдар.
8.1. АРИСТЕН – 4371,3 тыс.сом кабыл алынган., МЕРСИКО – 500,0 м.с.
Донордук уюмдар Айылда иштейби?
ООБА ЖОК
1 Дүйнөлүк банк ( ДБ ) жок
2 ЮСАИД программасы ооба
3 Сорос-Кыргызстан Фонду ( СКФ) жок
4 Великобританиянын өнүгүү министрлиги жок
5 МЕРСИ-КО жок
6 Швейцариялык кызыл крести жок
7 Швейцариялык координаттык бюро (Хельветас) жок
8 « Евразия» фонду жок нет
9 « ЮНИФЕМ» проекти « Аялдардын жерге укугу» жок нет

9. Бөлүк. Миграция.
2017 ж. 2018 ж. 2019 ж. 2020 ж.
Келишти Кетишти келишти кетишти келишти кетишти келишти кетишти
Бардыгы : 356 257 356 257 356 257 356 257

10 Бөлүк. Айылдын эң маанилүү көйгөйлөрү:
Көйгөйлөр канчанчы жылы чечилет?
2017 ж. 2018 ж. 2019 ж. 2020 ж.
1 Жолдордун абалын жакшыртуу 2 2 2 2
2 Суу түтүк тармагынын абалын жакшыртуу 1 1 1 1
3 Мектептердин материалдык-техникалык базасын жакшыртуу 2 2 2 2
4 Сугат системаларынын абалын жакшыртуу 1 1 1 1
5 КДТ тазалоо 1
6 Калктын эс алуусун уюштурууну жакшыртуу. Кош –Дөбө а. клубун оңдоо иштери 1 1 1 -
7 Дыйканчылык, ветеринария жана жаныбарларды уруктандыруу боюнча тейлөөнү уюштуруу 1 1 1 1
8 Айыл чарба продукциясын иштетүүчү цехтерди уюштуруу 1 1 1 1

11 Бөлүк. Беловодский айыл аймагынын кирешелери
Кирешелердин аталышы 2017 ж. 2018 ж. 2019 ж. 2020 ж.
1 Жеке киреше булактары бардыгы 54259,4 м.с
60663,2 м.с. 71330,2 м.с 76005,0 м.с.
Мамлекеттик бюджеттен алынган
( мугалимдердин а/акысы )























4. Беловодский айыл аймагын көрүү
Беловодский айыл аймагы-динамикалуу өнүгүп келе жаткан аймак, анын калкы айыл чарбасынын туруктуу өнүгүүсүнүн эсебинен татыктуу жашоо деңгээлинде. Тургундары бай тарыхый жана маданий мурастын ташуучулары, жашоо шарттары жагымдуу. Айылдык аймак туруктуу коопсуздук жана жарандардын жашоосу үчүн ыңгайлуу болушу керек, бул ички миграцияны азайтып, жаш адистерди күчтөндүрөт. Биз айылдарыбыздын имиджин өзгөртүүгө, аларга мейкиндикти пландаштырууга өнүгүүгө жаңыча мамилени талап кылган заманбап көрүнүштү беришибиз керек. Натыйжалуу энергетикалык жана ирригациялык тармктарды, жол инфраструктурасын өнүктүрүү, таза ичүүчү суу менен камсыз кылуу жана калктуу конуштардын санитардык тутумдары артыкчылыктуу милдеттер болуп саналат. Негизги милдет болуп жергиликтүү өнүгүүнү камсыз кылган экономикалык жана социалдык катышуучуларды түзүү болуп эсептелет.
Жаштардын айрым категорияларын (жаш үй-бүлөлөр, жаштар, оор кырдаалга кабылган адамдар) социалдык жактан адаптациялоо боюнча жаштардын демилгелерин колдоо боюнча чаралардын интеграцияланган тутумун түзүү керек; жаштардын рухий, моралдык жана патриоттук өнүгүүсү. Жигердүү жана эркин ишкердик иш-аракеттерди колдоо жана дем берүү, мамлекеттик-жеке диалогду кеңири колдонуу, аймактын экономикасынын өсүшүнө, калктын жашоо сапатынын өсүшүнө түрткү берет.
5. Беловодский айыл аймагынын миссиясы
Беловодский айылдык кеңешинин миссиясы-айылдык кеңештин демилгечи депутаттары Беловодский айыл аймагынын өнүктүрүү саясатын иштеп чыгышат, ал калктын кызыкчылыктарын чагылдырат. Жогорку деңгээлдеги жоопкерчиликке ээ болгондуктан, жергиликтүү кеңеш өнүгүү пландарын аткаруу үчүн калк алдында отчеттуулукту камсыз кылат.
Беловодский айыл өкмөтүнүн миссиясы- айыл өкмөтүнүн аппаратынын квалификациялуу кызматкерлери жана муниципалдык ишканалардын кызматкерлери айылдык кеңештин депутаттары жана жергиликтүү тургундар менен ар дайым байланышта болушат. Өнүгүү пландарын натыйжалуу жүзөгө ашырышат. Жергиликтүү маанидеги маселелер жана калктын мамлекеттик ыйгарым укуктары боюнча калкка сапаттуу кызмат көрсөтүүнү камсыз кылат.
6. Беловодский айыл аймагынын коомчулугунун жашоосун өнүктүрүүнүн артыкчылыктуу багыттары
Жергиликтүү өз алдынча башкаруу органдарынын ишинин туруктуулугу, тең салмактуулугу жана ачык-айкындуулугу өнүгүүнүн максатка ылайыктуулугун камсыз кылуунун шарты болуп саналат, мында саясий жана аларды жүзөгө ашыруу механизмдери өнүгүүнүн натыйжалуулугун камсыз кылып, натыйжаларга көңүл буруп, коомдук пикирди эске алат. Башкаруу реформасы чыгымдарды азайтуу менен натыйжалуулукту жакшыртууга багытталат. Стратегиялык демилгелер рухий баалуулуктардын незинде түзүлөт, анда адамдын, анын үй-бүлөсүнүн, бүтүндөй коомдун бактысы жана бакубат жашоосу ийгиликтин негизги факторлору жана критерийлери болуп саналат. Жаңы билимге, сергек жашоо мүнөзүнө, прогресивдүү руханий баалуулуктарга умтулуу адам өнүгүүсүнүн башкы факторуна, демек, өнүгүү стратегиясынын башкы артыкчылыгына айланат. Инвестицияларды тартуу үчүн негиз болуп, ыңгайлуу шарттар жана адам жашоосу үчүн зарыл болгон өнүккөн инфраструктура саналат. 2020-2024 –жылдарга Стратегиялык өнүгүү планын иштеп чыгуу боюнча жумушчу топтун мүчөлөрүнүн талкуулоосунан кийин ошондой эле Беловодский айыл аймагынын көрүнүшүнүн негизинде, калктын татыктуу жашоо деңгээлин камсыз кылууга түздөн-түз таасир этүүчү тармакты өнүктүрүүнүн артыкчылыктуу багыттары аныкталды.
1. Калкты таза ичүүчү суу менен камсыздоо жана дренаждарды тазалоо
2. Аббаттоо
3. Маданият жана сортту өнүктүрүү
4. Сапаттуу мектеп, мектепке чейинки жана атайын билим
Көйгөйлөрдү сүрөттөө:

1. Калкты таза ичүүчү суу менен камсыздоо жана дренаждарды тазалоо
Сапаттуу мамлекеттик кызматтарга туруктуу жетүү калктын татыктуу жашоо деңгээлинин эң маанилүү критерийи жана ишкердикти өнүктүрүү үчүн негиз болуп саналат. Учурда Беловодский айыл аймагында базалык инфраструктура бар. Суу менен жабдуу тутуму 1960 жылы жүргүзүлүп, узундугу 132 км. түзгөн, ошондон бери суу түтүктөрү капиталдык оңдоп-түзөө иштерин жүргүзбөй, үзгүлтүксүз оңдоп-түзөө иштери жүргүзүлүп жатат. Жай мезгилинде көп кабаттуу үйлөрдө ичүүчү суунун тартыштыгы байкалууда. Суу тутумунун начарлоосуна байланыштуу, эл көп жүргөн жерлерде авария жана агып кетүүлөр болуп, суу түтүктөрүн реконструкциялоону жана канализация тармактарын капиталдык оңдоп-түзөө иштерин жүргүзүү керек. Жогорудагы көйгөйлөр оорулардын жогорку тобокелдигне жана эпидемиологиялык коркунучтун келип чыгышына коркунуч туудурат. Айыл аймакта калкты таза ичүүчү суу менен камсыз кылуу маселесин чечүү керек, ичүүчү суу менен камсыз кылуу саясаты ар бир айылда коопсуз жана сапаттуу суу менен камсыздоо, санитария жана санитария үчүн экономикалык жактан туруктуу, жеткиликтүү кызматты түзүүгө багытталат. Тазаа ичүүчү суу менен толук камсыз кылуу, дренаждык тутумдарды өркүндөтүү, калктын жашоо шартын жакшыртууну камсыз кылган, калктуу конуштардын инфраструктурасын куруудагы артыкчылыктуу багыт болуп саналат. Эң маанилүү маселелердин бири- суу түтүктөрүнүн системасын алмаштыруу, анын ичинде суу алуу үчүн негизги түзүлүштү капиталдык оңдоо.
Суу менен жабдуу санитария менен камсыз кылуудагы негизги көйгөй:
Суу менен жабдуу жана канализация тутуму калктын муктаждыктарын толук канааттандырбайт.
Себептери :

- Коммуналдык инфраструктуранын эскилиги
- каржылык ресурстарынын жетишсиздиги
- атайын техниканын жоктугу
- жашоочулардын ичүүчү сууга этиятсыз мамилелери
- суу түтүк тармгынын эскилиги 90% түзөт жана капиталдык оңдоо иштерин талап кылат

2. Аббаттоо
Акыркы жылдары Беловодский айыл аймагын жакшыртуу боюнча көрүлүп жаткан чараларга карабастан,бул процесс туруктуу мүнөзгө ээ болушу керек. “Таза-Айыл муниципалдык ишканасы атайын техникалардын санын көбөйтүшү керек. Мындан тышкары таштанды чогултуу үчүн жабык таштанды жайлар орнотулган. Курчап турган чөйрөнү жаратылышка жана айлана-чөйрөгө эң аз коркунуч келтирүүчү технологияларды колдонууга өзгөчө көңүл буруу керек. Видео байкоону орнотуп жана полигон жайларын көзөмөлдөө керек.
Негизги маселе:
Аббаттоону өркүндөтүүгө бирдиктүү комплекстүү мамиленин жоктугу жарандардын ыңгайлуу жашоосу үчүн туруктуу тутумду түзүүгө мүмкүндүк бербейт.
Себептери :
- маселени чечүү үчүн айыл өкмөтүнүн аракеттери жетишсиз жана калктын катышуусу зарыл
- жергиликтүү бджеттин каражаттары өркүндөтүү муктаждыктарын толук канааттандырбайт
- абаттандырууну колдоо үчүн калктан каражаттарды тартуу эске алынбайт

3. Маданият жана спорт
Беловодский айыл аймагынын жамааты маданияттын жана спорттун өнүгүшүндө терең тарыхый тамырларга ээ. Көп улуттуу тургундурдардын жашоосу алардын жашоо образы туруктуу маданий салттардын калыптанышына өбөлгө түзөт. Жергиликтүү тургундарын спорттук жетишкендиктери белгилүү. Беловодское йылы эл аралык деңгээлде Кыргыз Республикасынын курама командаларында өзүн татыктуу көрсөткөн. Беловодское айылында жеңил атлетика, гандбол, футбол, валейбол, эркин күрөш жана башка спорт түрлөрү динамикалуу өнүгүп жатат. Маданий жана спорттук бай салтты сактоо керек. Ден-соолукту чыңдоо, жигердүү жашоо мүнөзүн сактоо үчүн аянтачаларды , коомдук жана акысыз колдонуу жайларды уюштуруу.
Маданият жана спорт жаатындагы негизги маселе:

Маданий жана дени сак жашоо мүнөзүн сактоого Беловодский айыл аймактын жаштарынын кызыгуусун жоготуу.
Себептери:
- Беловодское а. Маданият үйүйнүн жоктугу
- Окутуучу жана машыктыруучу кадрлардын жетишсиздиги
- Спорттук имараттар капиталдык оңдоону талап кылат
- Мини спорт аянтчалары жетишсиз

4. Мектеп, мектепке чейинки, атайын билим берүү
Беловодский айыл аймагынын жашоочулары салтка жана урмат-сыйга ээ болуп, жогорку билимин көрсөтүп, облустук жана мамлекеттик деңгээлдеги олимпиадаларда жогорку орундарды ээлеген балдарынын билим деңгээли менен сыймыктанышат. Мектептин бүтүрүүчүлөрү СНГ өлкөлөрүнүн жана чет мамлекеттердин эң мыкты жогорку окуу жайларына киришти. Акыркы жылдары мектепке чейинки мекемелердин саны азайды. Билим берүүнүн сапатынын төмөндөшүнө башка ар кандай себептер бар.
Негизги маселе:
Мугалимдер менен окуучулардын мотивациясынын деңгээли төмөн, билим берүү мекемелеринин материалдык-техникалык базасы начар.
Негизги себептери;
- мугалимдин кадыр-баркы жана статусунун төмөндөшү
- окутуунун инновациялык жабдыктарынын жетишсиздиги
- мектеп жана мектепке чейинки имараттар капиталдык оңдоо иштерине муктаж
- окуучулардын окутууда кызыгуунун төмөндүгү
Жогорудагы негизги маселелерди изилдеп, талкуулап, жергиликтүү коомчулуктун чечими Беловодский айыл аймагынын көрүнүшүнө жетишээрин жана бул көйгөйлөрдү чечүү механизмдери 2020-2024-жылдарга стратегиялык өнүгүү планынын негизин түзгөнүн тастыктайт.
7. Ишке ашыруу үчүн потенциалдуу ресурстар
Стратегияны реалдуу кылуу үчүн, долбоорлорду ишке ашыруу үчүн ресурстар керек. Стратегия жергиликтүү жана тышкы ресурстардын эсебинен болушу мүмкүн.
Жергиликтүү ресурстар
Беловодский айыл аймагынын өз ресурстары бар:
1. Каржылык ресурстар
2. Муниципалдык менчик
3.Жергиликтүү табигый ресурстар
4. Жер ресурстары
5. Экономикалык ресурстар
6. Адам ресурстары

1. Каржылык ресурстары
Каржылык ресурстар жергиликтүү бюджеттен, тартылган экономикалык жана социалдык инвестициялардан жана башка инвестициялардан турат
1.1. Жергиликтүү бюджет
Жергиликтүү бюджеттин негизин колдонуудагы мыйзамдарга ылайык жергиликтүү өз алдынча башкаруу органдарына бекитилген киреше булактары түзөт. Киреше потенциалынын мааниси мамлекеттик орточо деңгээлден ашып кетет, ошондуктан Беловодский айыл аймагы алыскы эмес жана теңдештирүүчү гранттарды албайт. Жергиликтүү өз алдынча башкаруу органдарынын бардык чыгымдык милдеттенмелерди өз кирешелери менен жабылат.
1.2. Муниципалдык менчик
Муниципалдык менчик айыл аймактын экономикалык потенциалын күчөтүү үчүн эффективду колдонулат. Беловодский айыл аймагынын менчигинде 12 обьект бар: айыл өкмөтүнүн имараты, мектептердин 5 имараты, бала бакчалардын 4 имараты, “Красный Октябрь Клубу” жана Кош-Дөбө клубу. Андан башка Беловодский айыл өкмөтү “Таза-Айыл” МИ уюштуруучусу болуп саналат.

1.3. Жергиликтүү табигый ресурстар
Топурак, шагыл

1.4. Жер ресурстары
Беловодский айыл өкмөтү ошондой эле айыл чарба багытындагы жерлерине салык чогултат.жергиликтүү бюджетеке каражаттар негизи АЧЖМФ жерлерин ижарага берүүнүн эсебинен келип түшөт, конкурстук негизде.
АЧЖМФ жерлеринин жалпы аянты-1068 га

1.5. Экономикалык ресурстар
Беловодский айыл өкмөтүнүн аймагында кийинки ишканалар жайгашкан:
“Ак-Сүт” АК, “Дар земли” АК, “БМП ТВС”, “БКЗ” “Ак-Суйское АТП”, 300 кичи жана орто бизнес обьекттери иштеп жатат, анын ичинде 4 базар, 120 дүкөн, 20 кафе, 17 чач-тарач, 13 тигүүчү цех, 4 фотосалон, 21 дарыкана, 59 соода павильон, 17 кичи –цех, 6 АЗС ж.б. Даяр продукциянын көлөмү жылына 20 млн. сом түзөт. 2019 жылдын ичинде кичи жана орто бизнес обьекттери аркылуу 100 жумуш орун түзүлгөн.
1.6. Адам ресурстары
Коомчулуктун адам ресурстары олуттуу потенциалга ээ. Айыл өкмөтүнүн аймагында 35 кварталдык комитет, коомдук уюмдар; Ардагерлер кеңеши, коомдук уюмдар, аялдар кеңеши, улуттук диаспоралар, 16 ӨЭУ, 4 мечит, 6 христиан биркмеси, чиркөө, кондоминиум,, алар жергиликтүү маанидеги маселелерди чечүү үчүн калкты мобилизациялоо жүргүзөт.


























Беловодский айыл аймагынын 2020-2024 жылдарга
өнүгүү стратегиясы

Беловодский айыл аймагынын 2020-2024 жылдарга өнүгүү стратегисынын түзүлүшү

Максаттары/маселелери Күтүлгөн натыйжалар Мөөнөтү индикаторлор Жооптуулар
Приоритеттүү багыты; коммуналдык тейлөөлөр (суу менен камсыздоо жана канализация)
Максаты: таза ичүүчү сууну туруктуу жана өз убагында берүү, санитардык жана экологиялык коопсуздук үчүн шарттарды түзүү Жашоочулар таза ичүүчү сууга болгон муктаждыктарын канааттандырат. Айылда инфекциялык оорулардын учурлары кыскарат. 2020-2024 жж. Жашоочулардын 100% борбордук ичүүчү таза суу менен камсыздалган. Инфекциялык оорулардын саны азайды.
Айыл өкмөтү
Маселе 1:
Ичүүчү таза суунун көлөмүн жогорулатуу. Жашоочулардын көптүк саны ичүүчү таза сууга болгон потенциалынын деңгээли жогорулайт. 2020-2024 жж. Жалпы дебети 830 куб/суткасына түзгөн 2 скважина казылган Айыл өкмөтү
Маселе 2:
Суу басымын бөлүштүрүү системасын жакшыртуу
Суунун көлөмү айылда тең бөлүштүрүлөт 2020-2024 жж. Борбордук коллектор алмаштырылган Айыл өкмөтү
Маселе 3:
Суу түтүк тармагын капиталдык оңдоо Жашоочулар ичүүчү таза сууга туруктуу мүмкүнчүлүк алышат 2020-2024 жж. 3000 м. суу түтүк тармактары оңдолгон жана 1000 үй чарбалары ичүүчү таза сууга мүмкүнчүлүк алышат Айыл өкмөтү
Маселе 4:
Тазалоочу курулмаларды капиталдык оңдоо
Канализация тутумундагы авариялардын тобокелдик деңгээли төмөндөгөн 2020-2024 жж. Айылдык кеңеш жаңы тарифтик чендерди коюу боюнча токтом кабыл алган Айыл өкмөтү
Маселе 5: тазалоочу жайларды капиталдык оңдоо
Канализация системаларында авария коркунучу төмөндөгөн 2020-2024 жж. Тазалоочу жайларды капиталдык оңдоо иштери жүргүзүлдү Айыл өкмөтү



Приоритеттүү багыты: Көрктөндүрүү
Максаты:
Жашоочулардын ыңгайлуу жашоосу үчүн шарттарды түзүү Беловодский айыл аймагын көрктөндүрүү айылдын жалпы маданиятынын өсүшүнө шарт түзөт 2020-2024 жж. айылдын сырткы көрүнүшүн жакшыртып, тургундардын канааттануу деңгээлин жогорулатуу
Маселе 1:
Борбордук сейил багын көрктөндүрүү жана реконтрукциялоо Калк эс алуу мүмкүнчүлүктөрүн кеңейтет 2020 жыл 1000 көчөт отургузулган Айыл өкмөтү
Маселе 2: Жолдорду реконструкциялоо жана оңдоо
Айылдын тышкы келбети жакшырат, айдоочулар жана жөө жүрүүчүлөр сапаттуу жол кызматын алышат 2020-2024 жж. 50 км. Жолдор оңдолду жана 50 км. жолдорго шагыл төшөлүп жамоо иштери жүргүзүлдү Айыл өкмөтү
Маселе 3:
Жарыктандыруу техникаларды орнотуу Айылдын тышкы келбети жакшырат, түнкү убакытта коопсуздук деңгээли жогорулайт 2020-2024 жж. Жарыктандырылган көчөлөрдө кылмыштуулук 10% азаят, Жарыктандырылган көчөлөрдө түнкү убакытта кырсыктардын саны 10 % азаят Айыл өкмөтү
Маселе 4:
Катуу тиричилик таштандыларын тазалоо жана жок кылуу Айылдын тышкы келбети жакшырат, айылдын жашоочуларынын оорулары азаят 2020-2024 жж. 80 % үй чарбалары таштандыларды тазалашат, жаңы таштанды аянтчалары орнотулган Айыл өкмөтү
Маселе 5: Айылдарды жашылдандыруу Айылдардын тышкы келбети жакшырат 2020-2024 жж. 2000 көчөт отургузулду Айыл өкмөтү
Приоритеттүү багыты:маданият жана билим берүү
Максаты: Сапаттуу билим алуу үчүн шарттарды түзүү Мектептерде жана бала бакчаларда жакшы шарттар түзүлгөн, мугалимдердин кесибинин престижи жогорулады 2020-2024 жж. 50 % кызыкдар тараптардын билим берүү тармАгындагы канааттануусун жогорулатуу
Маселе 1: Мектептерде учурдагы оңдоо иштерин жүргүзүү Кышкы мезгилде мектептерде температура 18 градустан төмөндөбөйт
Окуучуларга билим алууда жайлуу жана заманбап шарттар түзүлдү Жыл сайын бекитилген сметага ылайык Окуучулардын арасында оорулардын 80% төмөндөшү жана окуучулар жана алардын ата-энелер 50 % канааттандырылды Айыл өкмөтү
Маселе 2: Мектепке чейинки жана мектеп билим берүү мекемелеринин санын көбөйтүү Бала бакчалардын жүктөлүүсүнүн деңгээли төмөндөйт 2020-2024 жж. Бала бакчалардын жүктөлүүсүнүн деңгээли 10 % төмөндөшү Айыл өкмөтү




































№1 тиркеме

Стратегиялык өнүгүү планын ишке ашыруу боюнча иш-чаралар планынын түзүлүшү
Иш-чаралар Ыкмалары Мөөнөтү Индикаторлор Ресурстары Жооптуулар
Максаты: Сапаттуу билим алуу үчүналгылыктуу шарттарды түзүү
Маселе 1:Мектептерде учурдагы оңдоо иштери жүргүзүлсүн
1.1. Мектептерде учурдагы оңдоо иштери:
БОМ №2
БОМ №3
Биринчи май ОМ
Сыйданова а. ОМ
А.Сыдыкова а. ОМ - Тендер жарыялоо
- подрядчы жалдоо Жыл сайын Ар бир мектеп үчүн түзүлгөн тапшырманын негизинде аныкталат Бекитилген сметага ылайык Айыл өкмөтү мектептердин директорлору
1.2. БОМ №2 тосуу иштерин өткөрүү, №2 - Тендер жарыялоо
- подрядчы жалдоо Жыл сай Ар бир мектеп үчүн иштелип чыккан тапшырманын негизинде чечим кабыл алуу Бекитилген сметага ылайык Айыл өкмөтү мектептердин директорлору
Маселе 2: Мектептердин жана бала бакчалардын санын көбөйтүү
2.1. Кош-Дөбө а. жана Беловодское а. бала бакча куруу - айылдык кеңешинин сессиясынын чечими 2020-2024 жж. Айылдык кеңештин токтому Жергиликтүү бюджет, тартылан инвестициялар Айыл өкмөтү
2.2. “Колокольчик” б/б ашканасын реконструкциялоо жана жылууло айылдык кеңешинин сессиясынын чечими 2020-2024 жж. Айылдык кеңештин токтому Жергиликтүү бюджет Айыл өкмөтү
Максаты:жашоочулардын ыңгайлуу жашоосу үчүн шарттарды түзүү
Маселе 1: Сейил бактарды реконструкциялоо
1.1. Борбордук сейил бакты реконструкциялоо айылдык кеңешинин сессиясынын чечими 2020 ж. Долбоордун дизайнынын негизинде аныкталат Жергиликтүү бюджет Айыл өкмөтү
1.2. Жаңы сейил бакты реконструкциялоо айылдык кеңешинин сессиясынын чечими 2020 ж. Долбоордун дизайнынын негизинде аныкталат Жергиликтүү бюджет Айыл өкмөтү
1.3. кичи паркты жана оюн аянтчаларын түзүү айылдык кеңешинин сессиясынын чечими 2021 Долбоордун дизайнынын негизинде аныкталат Жергиликтүү бюджет Айыл өкмөтү
1.4. Кош-Дөбө а. сейил бак куруу айылдык кеңешинин сессиясынын чечими 2021-2024 жж. Долбоордун дизайнынын негизинде аныкталат Жергиликтүү бюджет тарт Айыл өкмөтү
Маселе 2:Көчөлөрдү жарыктандыруу
2.1. Жолдорду асфальттоо жана оңдоо - тендер жарыялоо, подрядчы жалдоо 2020-2024 жж. 40 км. Жолдор асфальтоо жана оңдолду Жергиликтүү бюджет, мамлекеттик бюджет Айыл өкмөтү
Маселе 3: Көчөлөрдү жарыктандыруу
3.1. Көчөлөрдү жарыктандыруу - тендер жарыялоо, подрядчы жалдоо 2020-2024 жж. Бардык көчөлөр жана к. көчөлөр жарыктандырылды Жергиликтүү бюджет Айыл өкмөтү
3.2. Светофорлорду орнотуу - тендер жарыялоо, подрядчы жалдоо 2020-2024 жж. Свктофорлор эң кооптуу кесилиштерге орнотулган Жергиликтүү бюджет, тартылан инвестициялар Айыл өкмөтү
Маселе 4: Катуу тиричилик таштандыларын тазалоо жана жок кылуу
4.1. Атайын техника сатып алуу - тендер жарыялоо, подрядчы жалдоо 2020-2024 жж. Таштандыларды чыгаруу боюнча 80 % үй чарбаларын кызматтар менен камсыздоо Жергиликтүү бюджет, тартылган инвестициялар Айыл өкмөтү, “Таза-Айыл” МИ
4.2. Жабык таштанды аянтачаларын куруу - подрядчы жалдоо 2020-2024 жж. Эклогиялык кызматтардын таза экологиянын сын пикирлеринин жоктугу Жергиликтүү бюджет, тартылган инвестициялар “Таза-Айыл” МИ
4.3. Тиричилик таштандыларын өзүнчө чогултуу үчүн таштанды бактарды сатып алуу - тендер жарыялоо, подрядчы жалдоо 2020-2024 жж. Бардык таштанды аянтчаларында таштандыларды өзүнчө чогултуу үчүн бактар орнотулду Жергиликтүү бюджет, тартылган инвестициялар Айыл өкмөтү, “Таза-Айыл” МИ
4.4. Таштанды полигонун реконструкциялоо - тендер өткөрүү, подрядчы жалдоо 2020-2024 жж. Таштанды полигону бардык санитардык жана экологиялык талаптарга жооп берет Жергиликтүү бюджет, тартылган инвестициялар Айыл өкмөтү, “Таза-Айыл” МИ
Маселе 5:Беловодское а. борбордук көчөлөрүн жашылдандыруу
5.1. Айылдык аймактын көчөлөрүнүн арык системасын реконструкциялоо жана көчөттөрдүү отургузуу - тендер жарыялоо, подрядчы жалдоо 2020-2024 жж. Долбоордун дизайнынын негизинде аныкталат, 2000 бактар отургузулду, арык тармагы км. Жергиликтүү бюджет, тартылган инвестициялар Айыл өкмөтү, “Таза-Айыл”
Максаты: таза ичүүчү сууну туруктуу жана өз убагында берүүнү жана санитардык жана экологиялык коопсуздук шарттарын камсыздоо
Маселе 1: Таза ичүүчү суунун көлөмүн көбөйтүү
1.1. Суу түтүк тармагын капиталдык оңдоо - тендер жарыялоо, подрядчы жалдоо 2020-2024 жж. Экологиялык кызмат менен макулдашылган аткарылган иштердин акты Жергиликтүү бюджет, тартылган инвестициялар Айыл өкмөтү
1.2. Жаңы суу мунараларын куруу - тендер жарыялоо, подрядчы жалдоо 2020-2024 жж. Аяктагандыгы жөнүндө сертификат,экологиялык кызмат менен макулдашылган Жергиликтүү бюджет, тартылган инвестициялар Айыл өкмөтү
Маселе 2:Суу басымынын бөлүштүрүү системасын жакшыртуу
2.1. Коллекторлорду реконструкциялоо - тендер жарыялоо, подрядчы жалдоо 2020-2024 жж. Аткарылган иштердин акты Жергиликтүү бюджет Айыл өкмөтү
Маселе 3:Кирова к. суу түтүк тармагын оңдоо
3.1. Суу түтүк тармгын орнотуу - тендер жарыялоо, подрядчы жалдоо 2020-2024 жж. Долбоордун дизайнынын негизинде аныкталат Жергиликтүү бюджет Айыл өкмөтү
Маселе 4: септиктерди калыбына келтирүү
4.1. Септиктерди оңдоо - тендер жарыялоо, подрядчы жалдоо 2020-2024 жж. Экологиялык кызмат менен макулдашылган аткарылган иштердин акты Жергиликтүү бюджет Айыл өкмөтү
Маселе 5: ФАП
5.1. Кош-Дөбө а. ФАП куруу - тендер жарыялоо, подрядчы жалдоо 2020-2024 жж. Аткарылган иштердин акты Жергиликтүү бюджет, тартылган инвестициялар Айыл өкмөтү










№2 тиркеме

Биргеликтүү мониторинг жана баалоо планынын түзүлүшү
№ Индикатордун аталышы Ыкмалары Куралдары Өткөрүү мөөнөттөрү СМиО тобунун курамы Тастыктоочу документ
1 Максаттын индикатору: кызыкдар тараптардын билим берүү тармагындагы канааттануу 50% га жогорулагандыгын ырастоо Сурамжылоо Анкета Жыл сайын Каттоо китебинен көчүрмө
2. Максаттын индикатору: кызыкдар тараптардын айылдын тышкы келбети менен канааттануу 20% га жогорулагандыгын Сурамжылоо Анкета Жыл сайын Сурамылоо боюнча отчет
2.1 Максаттын индикатору: 2000 бирдик көчөт отургузулду Визуалдуу Отчет Жыл сайын Аткарылган иштердин акты
3 Максаттын индикатору: 100 % тургундар борборлоштурулган суу менен камсыз болушту Отчет Отчет Жыл сайын Суу каналынын отчетунан көчүрмө
3.1 Максаттын индикатору: таза ичүүчү сунун көлөмүн көбөйтүү Документтер менен иштөө Отчет Жыл сайын Суу каналынын отчетунан көчүрмө Суу каналынын отчетунан көчүрмө









1. Мазмуну
2. Биргелешкен билдирүү________________________________2
3. Тааныштыруу _______________________________________3
4. Стратегиянын калыптанышынын методологиясы_________ 4
5. Анализ _____________________________________________ 5
6. Айылдык аймактын паспорту__________________________7
7. Айылдык аймактын көрүнүшү_________________________22
8. Потенциалдуу ресурстар______________________________26
9. Айылдык аймактын приоритеттү тармактары_____________28
10. Өнүгүү стратегиясы__________________________________29
11. Тиркеме №1_________________________________________32
12. Тиркеме №2_________________________________________34
Уважаемый посетитель, Вы зашли на сайт как незарегистрированный пользователь.
Мы рекомендуем Вам зарегистрироваться либо войти на сайт под своим именем.
Полезные статьи по строительству и ремонту на сайте bv-ryazan.ru о том как постороить дом своими руками,
источник: montazhnik02.ru. Всё самое интересное для родителей вы найдёте на сайтах moskovskie-roditeli.ru и www.kurskie-roditeli.ru
Информация
Комментировать статьи на нашем сайте возможно только в течении 10 дней со дня публикации.

Dеsign DIS
  • count 88x31px
  • count 88x31px
  • count 88x31px
  • count 88x31px